הלוואה מקרן פנסיה

מה זו הלוואה מקרן פנסיה? קרן הפנסיה היא הדרך המקובלת בישראל לחיסכון שנועד לגיל הפרישה, מתוך הכסף שנחסך בקופת קרן הפנסיה שלכם, הקרן רשאית (אך לא חייבת) לתת לכם הלוואה. ערבות ההלוואה היא בעצם קרן הפנסיה שלכם. כלומר, במקרה שלא תחזירו את כספי ההלוואה, הקרן רשאית לקחת לכם אותם מכספי הפנסיה שלכם.

חשוב לדעת!

  1. בשל הוראות הרגולציה לא ניתן לתת הלוואות כנגד הצבירה ברכיב הפיצויים בקרן הפנסיה, אלא כנגד הצבירה ברכיב התגמולים בלבד
  2. החזר ההלוואה יבוצע בתשלומים חודשיים ע"פ לוח שפיצר, באמצעות הוראה לחיוב חשבון בנק
  3. מילוי לא תקין של הטופס או הגשה ללא המסמכים הנדרשים עלולים לגרור לעיכוב בביצוע הבקשה. על כן מומלץ לעבור על הנחיות המפורטות מטה למסמכים הנדרשים

קרן הפנסיה היא הדרך המקובלת בישראל לחיסכון שנועד לגיל הפרישה, מתוך הכסף שנחסך בקופת קרן הפנסיה שלכם, הקרן רשאית (אך לא חייבת) לתת לכם הלוואה. ערבות ההלוואה היא בעצם קרן הפנסיה שלכם. כלומר, במקרה שלא תחזירו את כספי ההלוואה, הקרן רשאית לקחת לכם אותם מכספי הפנסיה שלכם.

מי יכול לקחת הלוואה מקרן הפנסיה?

בעלי קרן פנסיה שחברים באותה קרן שלוש שנים ומעלה.

האם זה כדאי?

ישנן יתרונות וחסרונות להלוואה מקרן הפנסיה.

היתרון הראשון הוא שזו הלוואה עם תהליך יותר קצר ופחות ביורוקרטי, כאשר לא לוקחים מכם דמי פתיחת תיק הלוואה וגם אין צורך בערבים להלוואה.

שנית, על הלוואה זו ניתנת בדרך כלל ריבית נמוכה לעומת הלוואות בנקאיות וחוץ בנקאיות אחרות.

בנוסף, הקרן שלכם תמשיך לקבל תשואות שיהיו ככל הנראה גבוהות יותר מהריביות.

לעומת זאת, החסרונות הן שזו הלוואה קטנה יחסית, ורק בגיל מבוגר כאשר הפרשתם סכום רב של כספי פנסיה והקרן הספיקה לצבור מספיק תשואות, תוכלו ללוות סכום גדול יותר.

שנית, הלוואה זו אפשרית לזמן קצר יחסית (עד 7 שנים) ולכן יש לשקול את לקיחת ההלוואה על פי התכנון והיכולת שלכם להחזיר אותה בזמן.

בנוסף, למקרה שאתם מעוניינים לעבור לקרן אחרת, לא תוכלו לעשות זאת כל עוד לא החזרתם את ההלוואה במלואה.

  • ​סכום ההלוואה שבאפשרותך לקבל מקרן הפנסיה תלוי בסכומים שנצברו עבורך בקרן. ניתן לקבל הלוואה עד לגובה של 30% מסך היתרה הצבורה בגין רכיב התגמולים בקרן הפנסיה (לא כולל רכיב פיצויים)
  • תנאי הלוואה נוחים

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

*אין באמור במסמך זה כדי להוות שיווק פנסיוני או המלצה לייעוץ מס כהגדרתו בדין ואין בו כדי להוות תחליף לשיווק פנסיוני או ייעוץ מס אשר מתחשב בצרכים ובנתונים המיוחדים לכל אדם. התנאים המלאים והמחייבים הינם התנאים המפורטים בתקנון הרלוונטי ובכל סתירה בין האמור במסמך זה לבין האמור בתקנון, יגברו הוראות התקנון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top