שוק שורי ושוק דובי

שוק שורי הוא פרק זמן שבו שוק המניות בדרך כלל עולה. זה נקרא לעתים קרובות "ריצת שוורים". שוק דובי, לעומת זאת, הוא פרק זמן שבו שוק המניות יורד.

במילים פשוטות, שוק שורי הוא שוק במגמת עליה (כמו קרניו של השור המופנות כלפי מעלה), ושוק דובי הוא שוק במגמת ירידה (כמו כפות הדובים הפונות כלפי מטה). ישנן סיבות רבות מדוע שוק שוורים או דובים יכולים לקרות. הסיבות השכיחות ביותר הן שינויים בריבית ותנודות בהיצע ובביקוש למניות. חלק זה ידון מהו שוק שוורי ושוק דובי, המאפיינים שלהם והגורמים שיכולים לגרום להם. . שוק שורי הוא פרק זמן בו שוק המניות עולה בדרך כלל. כאשר הבורסה עולה, זה אומר שמחירי המניות עולים. משקיעים יקנו מניות כי הם מקווים שההשקעות שלהם יעלו בערכם ושזה יהיה שווה יותר עד סוף תקופת ההשקעה שלהם. זה יכול לגרום לבועה כי יש הגזמה יתר של הביקוש שיכולה להוביל למיתון כלכלי אם יותר מדי אנשים ינסו להשתתף בזה. שוק דובי הוא פרק זמן בו שוק המניות יורד. כאשר שוק המניות יורד, זה אומר שמחירי המניות יורדים. המשקיעים ימכרו מניות כי הם מקווים שההשקעות שלהם יפחתו בערכן, ושהן יהיו שוות פחות עד סוף תקופת ההשקעה. זה יכול לגרום לבועה כי יש עודף היצע שיכול להוביל למיתון כלכלי אם יותר מדי אנשים ינסו להשתתף בו. . אם הגזמה יתרה של הביקוש תוביל לכך שהשוק יתקן את עצמו, אז זה יהיה שוק שורי. שוק שורי מתרחש כאשר המניות עולות ומשקיעים קונים מניות בתקווה שההשקעות שלהם יעלו בערכן. זה יכול להוביל לבועה כלכלית כי יש יותר מדי היצע ועודף ביקוש. אם זה המקרה אז אנשים ימכרו את המניות שלהם כי הם עלולים לא להרוויח מספיק כסף, או שהם רואים כל כך הרבה אנשים קונים שהם לא רוצים לפספס במסיבה.

שוק שוורי הוא תקופה שבה מחירי המניות עולים. זה נקרא גם עצרת או עלייה. שוק דובי הוא ההפך מזה; זה כאשר מחירי המניות יורדים ואפשר לקרוא להם תיקון או ירידה.

שוקי שוורים נגרמים לעתים קרובות על ידי עלייה בביקוש למניות, כמו בתקופות של צמיחה כלכלית. שוקי דובים נגרמים מההיפך: ירידה בביקוש למניות כמו בתקופות של מיתון כלכלי.

ישנם גורמים רבים שיכולים לגרום לכל סוגי השוק להשתנות: שיעורי ריבית, שיעורי אינפלציה, שיעורי צמיחה בתוצר, שיעורי אבטלה וכו'. שווקי השוורים הם תקופות של צמיחה כלכלית ושגשוג. הם מסומנים על ידי עליית מחירי המניות, יותר מקומות עבודה ויותר הוצאות צרכנים. שוקי דובים הם תקופות של ירידה פיננסית המאופיינת בירידת מחירי מניות ותחושה כללית של פסימיות. . השוק מכונה לעתים קרובות בשוק דובי כאשר מחיר ההשוואה לאינדיקטורים מובילים, בדרך כלל מדד S&P 500, יורד מתחת לרמה מסוימת. שוק השוורים לא נמשך זמן רב ואחריו הגיע שוק דובים שנמשך מדצמבר 2007 ועד יולי 2009. שוקי דובים הם תקופות של ירידה פיננסית המאופיינת בירידת מחירי מניות ותחושה כללית של פסימיות. שוק השוורים לא נמשך זמן רב ואחריו הגיע שוק דובים שנמשך מדצמבר 2007 עד יולי 2009. השוק השוורי לא נמשך זמן רב ואחריו הגיע שוק דובי שנמשך מדצמבר 2007 עד יולי 2009. שוקי דובי הם תקופות של ירידה פיננסית המאופיינת בירידת מחירי מניות ותחושת פסימיות כללית. . שוק המניות הוא שוק שבו קונים ומוכרים מניות של חברות ציבוריות. שוק המניות הוא השוק הפיננסי הגדול בעולם עם היקף מסחר שנתי מוערך של למעלה מ-3 טריליון דולר באמצע 2009.[1] באופן כללי, כאשר מניות נסחרות גבוה יותר ממה שהן היו קודם לכן, אומרים שהיה שוק שורי, המכונה גם שלב ראלי או עלייה. כשהמניות יורדות נמוך יותר ממה שהיו קודם, אומרים שיש שוק המניות של היום היה שוק דובי, המכונה גם שלב תיקון או דובי. לדוגמה, הממוצע התעשייתי של דאו ג'ונס (DJIA) משמש בדרך כלל למדידת הביצועים של 30 חברות גדולות עם מניות הרשומות בבורסת ניו יורק. ה-DJIA עלה מ-66 במרץ 2009 ל-12,000 בינואר 2015, ואז הוא הפך שוב לשוק שוורי. באפריל 2018, ה-DJIA ירד כמעט באותה מידה שהוא עלה ופגע בעוצמה ב-24,000. מדד המניות של יפן (NIKKEI 225) הוא מדד משוקלל של מניות יפניות. ב-31 בדצמבר 2016 הוא הגיע לרמה הגבוהה ביותר אי פעם של 22,272 ומאז ירד בערכו בכ-3%. באפריל 2018 ה-NIKKEI 225 עמד על 17,393, ירידה של 2.3% לעומת החודש המקביל, ועדיין 25% מתחת לשיא כל הזמנים שלו בדצמבר 2013. [חומרים] באפריל 2018, ה-DJIA ירד כמעט באותה מידה שהוא עלה, והגיע לרמה חזקה של 24,000.

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top