שוק ההון כל מה שרציתם לדעת

שוקי הון הם השווקים שבהם נסחרים בניירות ערך ומכשירים סחירים אחרים.

שווקים אלו קיימים כדי לספק לחברות גישה להון הדרוש להשקעה, פיתוח וצמיחה. .

להלן ארבעת השווקים הפיננסיים הבסיסיים:

1. בורסה – החלפת מניות לגיוס הון לחברות. שוק המניות ממלא תפקיד אינטגרלי בכלכלה ולעיתים מכונה "שוק ההון".

2. שוק איגרות החוב – מציע תשלומי ריבית על ניירות חוב שהונפקו על ידי חברות או גופים ממשלתיים.

3. שוק מט"ח – קנייה ומכירה של מטבע חוץ על מנת להמיר מיחידה אחת ליחידה אחרת עם שער שונה, כדי להפוך.

משקיעים יכולים לקנות ולמכור ניירות ערך באמצעות מתווכים, כגון בנקים או ברוקרים. המונח "שוק ההון" משמש לעתים קרובות הן לשוק המניות (כלומר, הון) והן לשוק האג"ח (כלומר, חוב).

שוק ההון הוא השוק הפיננסי שבו קונים ומוכרים חובות ארוכי טווח או ניירות ערך מגובי הון. המשתתפים העיקריים בשוק זה הם הממשלות, התאגידים והבנקים.

ניתן לסווג את שוקי ההון לשני סוגים עיקריים: שוקי מניות ושוקי חוב. סוג שלישי של שוק הון, שוקי כספים, הוא תת-קבוצה של שוקי חוב, שבהם מוסדות גדולים מלווים כסף זה לזה באמצעות הלוואות קצרות טווח מאוד עם מועדים בין לילה לשנה.

שוק ההון הוא השוק הפיננסי שבו קונים ומוכרים ניירות ערך של חוב או הון לטווח ארוך. בשוק ההון, ממשלת מדינה ותאגידים יכולים ללוות כסף על ידי הנפקת אג"ח, מניות או סוגים אחרים של ניירות ערך.

שוקי ההון יכולים להתייחס גם לשווקים פיננסיים גלובליים באופן כללי, כמו הבורסה לניירות ערך בניו יורק.

השווקים הפיננסיים הם מערכת גלובלית לחילופי סחורות ושירותים. בורסת ניו יורק היא אחת הבורסות החשובות בעולם.

איך התחיל המסחר בשוק ההון

המסחר בשוק ההון החל עם הופעת הבורסות. הם התחילו כמקום פיזי שבו אנשים יכלו לסחור במניות, סחורות ומכשירים פיננסיים אחרים.

הבורסה המתועדת הראשונה הייתה באמסטרדם בשנת 1602. הבורסה הראשונה בלונדון נפתחה ב-27 במרץ 1773. מאוחר יותר היא עברה לרחוב Threadneedle וכיום ידועה כבורסת לונדון (LSE).

בורסת ניו יורק (NYSE) היא הבורסה הגדולה ביותר לפי שווי השוק של החברות הרשומות שלה. הוא נסחר ברציפות מאז ה-8 בנובמבר 1869, כאשר הוא נפתח בוול סטריט 11 ומעולם לא נסגר מאז.

הבורסה הראשונה לניירות ערך הוקמה בשנת 1773. זה היה בית קפה בשם "בית קפה טונטין" בלונדון.

הבורסה הראשונה שאנו מכירים הוקמה בשנת 1773, כאשר בית הקפה Tontine פתח את שעריו לסוחרים שרצו לקנות ולמכור מניות.

המניה הראשונה בארצות הברית הונפקה על ידי הבנק של צפון אמריקה בשנת 1792. הבנק הוחלף על ידי הקונגרס כדי לספק מטבע לאומי, והוא שימש גם כפיקדון לקרנות ממשלתיות. לנשיא הבנק, רוברט מוריס, היה רעיון להנפיק מניות ואג"ח כדי להוון את החוב הלאומי.

המניות הוצעו ב-100 דולר כל אחת ונמכרו במהירות. מהתשקיף צוין כי ניתן לרכוש אותם באשראי עם תשלומי ריבית שנעשו מדי חצי שנה על פני תקופה של חמש שנים.

מה פירוש המילה שוק ההון

שוק הון הוא שוק פיננסי בו קונים ומוכרים חובות ארוכי טווח או ניירות ערך מגובי הון.

המונח שוק מתייחס למסחר במניות, איגרות חוב, נגזרים ומכשירים אחרים.

שוק הון הוא שוק פיננסי שבו קונים ומוכרים השקעות לטווח ארוך במניות, אג"ח, אגרות חוב וסוגים אחרים של ניירות ערך.

ניתן לחלק את שוקי ההון לשלוש קטגוריות: שוקי מניות ציבוריים, שוקי הון פרטיים ושוקי חוב או אשראי.

שוק הון הוא שוק למסחר במניות, אג"ח וסוגים אחרים של ניירות ערך.

מהי מנייה בשוק ההון

מניה בשוק ההון היא נייר ערך המייצג בעלות בתאגיד. זה כולל מניות, אג"ח וסוגים אחרים של ניירות ערך.

ניתן לקנות ולמכור מניות בשוק הפתוח באמצעות ברוקר או בורסה, כגון בורסת ניו יורק (NYSE).

על מנת לקנות מניות, עליך להקים חשבון עם הברוקר שלך או עם החברה שאת המניות שלה אתה רוצה לרכוש. לדוגמה, אם אתה רוצה לקנות מניות של גוגל ב-NYSE, אז אתה צריך לפתוח חשבון ברוקראז' אצלם. לאחר הגדרת חשבונך וממומן, תוכל לבצע עסקאות דרך הברוקר שלך.

מניה היא נייר ערך שמסמל בעלות בתאגיד. זה בדרך כלל מונפק על ידי החברה באמצעות הנפקה לציבור, וניתן לסחור בבורסות ציבוריות.

ניתן להנפיק מניה בשתי דרכים: או בהנפקה או באמצעות רכישה. כאשר חברה יוצאת לציבור, היא מנפיקה מניות של מניותיה לציבור הרחב על מנת לגייס הון לעסק. מצד שני, כאשר חברה פרטית נרכשת על ידי חברה פרטית אחרת, היא תנפיק לרוב מניות של מניותיה לבעלי המניות של אותה חברה רוכשת כחלק מחבילת התגמול שלהם.

מניה היא חלק מהבעלות בחברה. זה מייצג את מספר המניות שבבעלותך.

כאשר אתה קונה מניות, אתה קונה בעלות חלקית בחברה. ערך ההשקעה שלך יעלה או יורד ככל שהחברה עושה טוב או גרוע, וכאשר משקיעים אחרים קונים ומוכרים מניות.

שוק ההון במדינת ישראל

במדינת ישראל שוק ההון הוא מניע מרכזי לצמיחה כלכלית. היא מהווה מקור מימון לחברות ישראליות, וכן מקור מימון ליצוא ויבוא.

השקעה בשוק ההון הישראלי יכולה להתבצע באמצעות מניות, אג"ח או קרנות נאמנות. הבורסה לניירות ערך בתל אביב היא מהחשובות בעולם, עם יותר מ-100 חברות ישראליות רשומות בה.

שוק ההון בישראל הוא חלק בלתי נפרד מכלכלת המדינה. היא עברה מהפך משמעותי בעשורים האחרונים, מכלכלה סגורה ומפוקחת למחצה לכלכלה פתוחה, תחרותית ומווסתת לחלוטין.

שוקי ההון בישראל מורכבים משלושה פלחים: שוקי ניירות ערך ציבוריים, שוקי ניירות ערך פרטיים ושוקי כסף. שוק ניירות הערך הציבורי מורכב מהבורסה לניירות ערך בתל אביב (TASE) והנאסד"ק ישראל. הבורסה היא בורסה ללא מרשם הסוחרת במניות של חברות ישראליות.

נאסד"ק ישראל סוחר במניות של חברות הנסחרות בבורסות ארה"ב הנסחרות בנאסד"ק כ-ADR (תעודות פיקדון אמריקאיות).

שוק ניירות הערך הפרטיים כולל קרנות השקעה המנוהלות על ידי יועצי השקעות ברישיון רשות ניירות ערך.

שוקי הכסף כוללים בנקים המעניקים הלוואות קצרות מועד לחברות לצורך מימון פעילותן השוטפת או לצורך מענה לצורכי מזומן זמניים".

שוק ההון בישראל הוא שוק קטן אך דינמי, עם מספר רב של משתתפים ונזילות גבוהה. שוק ההון הישראלי מתפתח בקצב מהיר בשנים האחרונות, והמסגרת הרגולטורית עודכנה כדי לעמוד בקצב השינויים.

רשות ניירות ערך היא הרגולטור על שוקי ניירות הערך בישראל. הרשות מסדירה את כל שוקי ניירות הערך בישראל, לרבות אלו של מניות, אג"ח, כתבי אופציה, אגרות חוב וסוגים אחרים של ניירות ערך.

בנוסף להסדרת שוקי ניירות ערך בישראל, הרשות מסדירה גם גופים המספקים שירותים לאותם שווקים. אלה כוללים ברוקרים/סוחרים ויועצי השקעות וכן קרנות השקעה כגון קרנות נאמנות וקרנות גידור.

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top