מושגי יסוד בעולם ההשקעות

ישנן מילים רבות ושונות בהן אנו משתמשים כאשר אנו מדברים על כסף. לכולם יש משמעות ושימוש ספציפיים משלהם, אבל הם משמשים לעתים קרובות לסירוגין.

המילה "השקעה" היא אחת המילים הכי לא מובנות בעולם הפיננסי. הוא משמש לעתים קרובות כדי לתאר כל סוג של רכישה של נכס פיננסי, אבל למעשה יש לזה משמעות הרבה יותר ספציפית מזה.

ההגדרה של השקעה היא רכישה או פיקדון עם ציפייה לרווח או תועלת מהחזקה או שימוש בפריט שנרכש או הופקד.

זה אומר שהשקעה לא חייבת להיות רק כסף, היא יכולה להיות כל דבר שאתה קונה מתוך כוונה להרוויח ממנו – כמו מניות, אג"ח, נדל"ן וכו'.

בעולם ההשקעות יש הרבה מושגים המשמשים להנחות את המשקיעים. הנפוצים שבהם הם:

1) סיכון השקעה:

הסיכון הוא האפשרות שהשקעה תאבד את כל ערכה. ככל שהסיכון גבוה יותר, כך התשואה הפוטנציאלית גבוהה יותר.

2) החזר השקעה:

התשואה היא כמה כסף מרוויח משקיע מהכספים המושקעים שלו. זה מחושב על ידי חלוקת כמה כסף נעשה מהשקעה בכמה הושקע בה. ניתן לבטא זאת כאחוז או יחס (למשל, 1% או 100%).

3) גיוון:

גיוון הוא כאשר אתה משקיע במספר נכסים כדי להפחית את הסיכון הכולל שלך, כי אם נכס אחד מאבד מערכו, עדיין יהיו לך נכסים אחרים שיכולים לפצות על כך ולשמור על ההשקעות שלך רווחיות.

4) הקצאת נכסים:

הקצאת נכסים היא כאשר משקיעים מחלקים את הכספים שלהם לקטגוריות שונות כמו מניות, אג"ח ו

השקעה היא פעולה של התחייבות לכסף או הון למאמץ מתוך ציפייה להשיג הכנסה או רווח נוסף.

השקעה במניות, איגרות חוב וניירות ערך אחרים.

השקעה בנדל"ן.

כלי השקעה מסווגים באופן נרחב כפעילים או פסיביים. השקעות אקטיביות כרוכות בדרך כלל בניהול התיק ועשויות לכלול מסחר במניות, קנייה ומכירה של מניות שלמות של מניות, אופציות, חוזים עתידיים, מסחר במטבעות מט"ח וכו'. השקעה פסיבית כרוכה בכמות עבודה נמוכה ולרוב הן קרנות אינדקס בעלות נמוכה כגון SPY (S&P 500) תעודות סל העוקבות אחר הביצועים של מדד שוק (למשל, S&P 500).

מינוף

מינוף הוא השימוש בהון שאול כדי להגדיל את התשואה הפוטנציאלית על השקעה. ניתן להשתמש במינוף כדי להגדיל את כמות הכסף שהשקעת בחברה או בהשקעה פרטית. עם זאת, מינוף גם מגדיל את הסיכון שלך מכיוון שהוא יכול להוביל להפסד גדול יותר אם ההשקעה שלך תלך דרומה.

מינוף הוא הפעולה של שימוש בחוב כדי להגדיל את התשואה הפוטנציאלית של השקעה.

מינוף בהשקעות ואיך ריבית יכולה להשפיע עליו

השקעות הן סוג של עסקה פיננסית שבה משקיע רוכש נכסים, כגון מניות, אג"ח, נדל"ן והשקעות אחרות.

השקעות הן סוג של עסקה פיננסית שבה משקיע רוכש נכסים, כגון מניות, אג"ח, נדל"ן והשקעות אחרות. השקעות ידועות גם כפעולה של הוצאת כסף עכשיו כדי להרוויח יותר כסף בעתיד.

השקעות הן סוג של עסקה פיננסית שבה משקיע רוכש נכסים, כגון מניות, אג"ח, נדל"ן והשקעות אחרות. השקעות ידועות גם כפעולה של הוצאת כסף עכשיו כדי להרוויח יותר כסף בעתיד. משקיעים יכולים להשקיע את כספם או את הכסף של מישהו אחר תמורת החזר על ההשקעה.

משקיעים יכולים להשקיע את כספם או את הכסף של מישהו אחר תמורת החזר על ההשקעה. קיים סיכון בכל החלטת השקעה מכיוון שהם עלולים לאבד את כל ההון המושקע שלהם אם הם לא ינהלו אותו נכון.

השקעה בבורסה היא דרך מצוינת להרוויח כסף. הזמן הטוב ביותר להשקעה הוא כאשר יש לך עניין רב בחברה או במגזר שאתה משקיע בו.

קל להסתבך עם כל ההשקעות השונות שיש בחוץ ויכול להיות קשה לדעת אילו מהן יהיו רווחיות יותר מאחרות. אחת הדרכים להחליט אילו מניות שוות את הזמן והכסף שלך היא על ידי הסתכלות על הבריאות הפיננסית של החברה, ביצועי העבר שלהן וכיצד הן משתוות לחברות אחרות בענף שלהן.

שוק המניות יכול להיות בלתי צפוי, ולכן חשוב לא לשים את כל הביצים בסל אחד. זה תמיד נוהג טוב לגוון את ההשקעות שלך כך שאם חברה או מגזר אחד לא יצליחו אז לא תפסידו יותר מדי כסף.

מינוף הוא מונח פיננסי המתייחס לשימוש בכספים שאולים כדי להגדיל את התשואה הפוטנציאלית על השקעה.

הריבית היא סכום הכסף שגובה המלווה עבור הלוואת כסף. זה מבוטא בדרך כלל כשיעור שנתי באחוזים (APR). שיעורי הריבית עשויים להשתנות בהתאם לסוג ההלוואה או ההשקעה ולגורמים אחרים, כגון ניקוד אשראי.

כאשר אנשים משקיעים במניות, הם מלווים כסף לחברה וזכאים לקבל דיבידנדים ורווחי הון מרווחי החברה. הריבית משפיעה על כמה כסף הם מרוויחים מהשקעתם, מכיוון ששיעורים גבוהים יותר פירושם שיותר ריבית תשולם להם עם הזמן. שיעורים גבוהים יותר פירושם גם שמשקיעים צריכים יותר זמן לפני שהם יכולים להחזיר את ההשקעות המקוריות שלהם.

ריביות גבוהות יותר יכולות להקשות על חברות ללוות כסף מכיוון שיש להן פחות תמריץ לעשות זאת כשהן יודעות שהן יצטרכו לשלם ריביות גבוהות יותר כדי לעשות זאת. חברה עשויה לבחור

מהי ריבית

עניין הוא מדד לכמה משהו מעסיק או משמח מישהו.

עניין הוא גורם חשוב בקבלת החלטות והוא יכול לשמש בסיס להשוואה.

רמת העניין נמדדת לרוב באמצעות סולם, כגון סולם Likert.

עניין הוא מדד למידה שבה משהו מחזיק את תשומת הלב או מעורר סקרנות.

ישנם סוגים רבים ושונים של עניין. ניתן לסווג אותם לשתי קטגוריות: פנימיות וחיצוניות. עניין פנימי הוא מה שאתה מוצא במשהו בגלל שהוא מעניין מטבעו, ועניין חיצוני הוא מה שאתה מוצא במשהו בגלל הקשר שלו לדברים אחרים שיותר מעניינים או חשובים לך.

עניין פנימי:

דברים מעניינים מטבעם הם אלה שיש להם תכונות שגורמות להם לשים לב אליהם, גם אם אין להם שום קשר עם שום דבר אחר.

עניין חיצוני:

דברים מעניינים מבחינה חיצונית נוטים להיות קשורים לדברים אחרים שהם חשובים יותר או מעניינים יותר מהם.

עניין הוא התחושה של מעורבות עמוקה במשהו או של סקרנות רבה לגבי משהו.

ניתן לחוות את תחושת העניין כאשר מישהו מוצא נושא, רעיון, שיחה או אירוע מרתק. אנשים יכולים לחוות עניין כשהם מוצאים משהו מעניין או שובה לב.

מהי תשואה על הכסף

החזר על השקעה או ROI הוא היחס בין התשואה על השקעה ביחס לעלות ההשקעה. זהו מדד המשמש בחשבונאות ובפיננסים כדי להעריך אם השקעה מסוימת כדאית.

את ההחזר על הכסף ניתן לחשב על ידי חלוקת הרווח מהשקעה בסכום המושקע. לדוגמה, אם אתה משקיע $1,000 והוא מרוויח $10,000 בשנה, התשואה שלך תהיה 10%. אם אתה משקיע 1,000 $ וזה לא מרוויח כלום במשך שנה, התשואה שלך תהיה -10%.

החזר על כסף הוא מונח פיננסי המשמש למדידת ביצועים של השקעה או עסק. זה מחושב בדרך כלל כיחס בין רווח להשקעה.

ניתן לחשב את ההחזר על הכסף על ידי חלוקת הרווח בסכום שהושקע והכפלת יחס זה ב-100. לדוגמה, אם מחירו של נכס עולה מ-100 דולר ל-150 דולר בשנה אחת, אז התשואה שלו על הכסף תהיה 50%. במקרה זה, ההחזר על הכסף יחושב כ-50% ($50/100*100$).

השקעה בנכס יכולה להיות דבר טוב, אבל זה יכול להיות גם דבר רע. הכל תלוי בהחזר על הכסף שאתה מקבל מההשקעה שלך.

אם אתה משקיע בחברה שמצליחה ואתה מרוויח יותר מהסכום המקורי של ההשקעה שלך, אז ההחזר שלך על הכסף יהיה חיובי. זה אומר שזו הייתה השקעה טובה והרווחת.

עם זאת, אם החברה פושטת רגל ואתה מפסיד את כל הכסף שהשקעת, אז התשואה שלך על הכסף תהיה שלילית. זה אומר שזו לא הייתה השקעה כל כך טובה והפסדת כסף.

מהי אינפלציה

אינפלציה היא עלייה ברמת המחירים הכללית, בדרך כלל כתוצאה מגידול בהיצע הכסף.

אינפלציה היא תופעה מוניטרית שניתן למדוד לפי שינויים ברמת המחירים הכללית. אינפלציה נמדדת לרוב על ידי חישוב אחוז השינוי משנה לשנה, או מחודש לחודש.

אינפלציה היא תופעה מאקרו-כלכלית הנובעת מעלייה ברמת המחירים או ברמת המחירים הכללית. ניתן להגדיר זאת כעלייה כללית במחירים וירידה בכוח הקנייה של הכסף.

במהלך אינפלציה, נדרש יותר כסף כדי לקנות את אותם מוצרים או שירותים. כוח הקנייה של הכסף יורד עם הזמן וזה מוביל למחירים גבוהים יותר של סחורות ושירותים.

אינפלציה היא מונח המשמש לתיאור העלייה הכללית במחירי סחורות ושירותים.

אינפלציה מתרחשת כאשר רמת המחירים הכללית עולה. שיעור האינפלציה מחושב על ידי חלוקת העלות הנוכחית של סחורות ושירותים במחירם בשנה האחרונה.

מהו מיתון

מיתון כלכלי הוא תקופה שבה המשק מתכווץ. לרוב היא מלווה בעלייה באבטלה ובירידה בתוצר.

ישנן סיבות רבות למיתון כלכלי, אך הנפוצות שבהן הן:

-משבר פיננסי;

-ירידה פתאומית בביקוש לסחורות ושירותים;

-הפחתה של הוצאות הממשלה או העלאת מיסים;

-מאזן סחר לא נוח או עלייה ביבוא.

מיתון הוא תקופה של צמיחה כלכלית שלילית. זה ההפך מפריחה כלכלית. המשמעות היא שהתמ"ג (תוצר מקומי גולמי) נמוך מבעבר ושיעורי האבטלה גבוהים יותר.

מיתון כלכלי הוא פרק זמן שבו הכלכלה מתכווצת או ירידה בתוצר.

הסיבה השכיחה ביותר למיתון כלכלי היא ירידה בהוצאות של צרכנים ועסקים. זה יכול לקרות בשל מגוון גורמים כמו עליית ריבית, אסונות טבע או אפילו מלחמה.

מיתון הוא לא תמיד חדשות רעות. זה יכול לספק הזדמנות לתקן חלק מהבעיות שגרמו לזה.

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top