מהי צרכנות פיננסית חכמה

מהי צרכנות פיננסית חכמה ולמה צריך לדאוג?

מושג הצרכנות הפיננסית החכמה

הרעיון של צרכנות פיננסית חכמה הוא הרעיון שאנשים הופכים מודעים יותר לכספים שלהם וכיצד הם יכולים לנהל אותם טוב יותר. הרעיון של צרכנות פיננסית חכמה אינו חדש. זה קיים כבר שנים, אבל לאחרונה הוא זכה להרבה אחיזה בתקשורת. הסיבה לכך היא שאנשים הופכים מודעים יותר לכספים שלהם ולאופן שבו הם יכולים לנהל אותם טוב יותר. הרעיון של צרכנות פיננסית חכמה הוא הרעיון שאנשים הופכים מודעים יותר לכספים שלהם וכיצד הם יכולים לנהל אותם טוב יותר.

הרעיון של צרכנות פיננסית חכמה הוא מושג שאנשים הופכים מודעים יותר לכספים שלהם ולדרכים שבהן הם יכולים לנהל אותם טוב יותר. הצרכנים הופכים בקיאים יותר לגבי מה הם קונים, כמה דברים עולים, ובאיזו תדירות הם קונים מוצרים. כתוצאה מכך, אנשים רבים החלו לקנות פחות פריטים ולהיות סלקטיביים יותר במה שהם כן רוכשים. . דוגמה אחת לצרכנות פיננסית חכמה היא שאנשים משתמשים בכלים כמו דוחות אקסל כדי לנהל טוב יותר את הכספים שלהם ולקבל החלטות הוצאות חכמות יותר. אנשים רבים מפסיקים לקנות דברים שהם לא צריכים ומתחילים לעקוב אחר הרגלי ההוצאות שלהם לאורך זמן על מנת לזהות דפוסי שימוש והרגלי הוצאות. כמה ממגמות הצרכנות הפיננסיות הגדולות ביותר כוללות אנשים (בעיקר בני דור המילניום) שהופכים את כספם לחוויות, ומגמה של אנשים שבוחרים לבזבז את הכנסתם הפנויה על חוויות ולא על חפצים. המושג "צרכן" נקשר לרעיון שצרכנים הם יצורים פסיביים ובטלנים שחוששים רק למקסם את ההוצאות שלהם ולחסוך כמה שקלים איפה שהם יכולים. מתוך מחשבה על רעיון זה, חברות רבות השיקו מוצרים שנועדו לעזור לשפר את חייהם הפיננסיים של אנשים. מוצרים אלו לִכלוֹל: תוכנת תקציב כרטיסי אשראי שירותי ניהול חובות חשבונות חיסכון מימון דירה/משכנתאות הלוואות לשיפוץ בית תוכניות, איחוד הלוואות/מימון מחדש ותשלום חשבונות אוטומטי. המונחים "צרכן" ו"צרכנים" שימשו גם להתייחסות לציבור הרחב כיחידה קולקטיבית, כמו בצרכנות, חברת צריכה או תרבות צריכה. בעשורים האחרונים, המושג "צרכן" קיבל משמעות רחבה יותר עם הצגתם של מוצרים או שירותים חדשים שונים אשר תוכננו במיוחד עבור צרכנים ולא ליצרנים. זה מודגם על ידי נותני שירותים כגון בנקים ומוסדות פיננסיים שהם כיום מכונים "ספקי שירותים פיננסיים". להתייחס לציבור הרחב באופן קולקטיבי עם כינוי, כגון "אנחנו" או "הם", בשפה שבדרך כלל תהיה שמורה לקבוצות ספציפיות של אנשים, כגון עסק או ממשלה. כשדיברו על איך צרכנים צריכים להתמודד עם חובות כרטיסי אשראי, למשל, כותבי מחקר כתבו שצרכנים צריכים לנקוט בפעולה לפני שיהיה מאוחר מדי. מילה המשמשת באופן רופף לתיאור ההשפעות החברתיות והפוליטיות של כלכלה המבוססת על חוב בכרטיס אשראי. כרטיסי אשראי נתנו לצרכנים תחושת חופש ואחריות כלכלית.

ניהול תקציב ביתי ב- Excel

למי שמחפש להתחיל תוכנית תקציב, Excel יכול לעזור לך להישאר מאורגן ולעקוב אחר ההוצאות החודשיות שלך. הצעד הראשון הוא ליצור טבלה שבה אתה מפרט את ההכנסות וההוצאות שלך.

בטבלה, הזן את מה שהרווחת והוצאת בכל חודש בשנה. ניתן להשתמש בעמודת "סכום" להכנסות ובעמודה "הוצאות" להוצאות. לאחר מכן, הוסף את סך ההכנסה שלך עבור כל חודש על ידי חיבור כל הסכומים החודשיים בעמודה זו. עשה זאת גם עבור הוצאות על ידי חיבור כל הסכומים החודשיים בעמודה זו.

עכשיו הגיע הזמן לבצע התאמות! אם יש חודשים שבהם הוצאת יתר או פחות, התאם בהתאם כך שהתקציב שלך יישאר מאוזן. זה נעשה על ידי חיסור או הוספת סכום למשך חודש אחד או יותר. השלב האחרון הוא ליצור גיליון חדש עם השינויים האלה, כך שתוכל להשוות את ההוצאות בפועל מול מה שתוכנן אז עכשיו כשיש לך תקציב, אתה יכול להתחיל לעקוב אחריו על מנת לשמור על חייך מאורגנים יותר ולחסוך כסף. ! רק כדוגמה, נניח שהייתם אמורים להוציא 1,000 ש”ח על מצרכים אבל הוצאתם 1,220 ש”ח. תצטרך לקחת את 220 שקלים הנוספים האלה ולהחסיר אותם משאר התקציב שלך – במקרה זה, תקציב המכולת שלך יקטן ב- 120 ש"ח. בשבוע. ! בחודש הבא אתה מתכנן להוציא 1,000 ש"ח על מצרכים אבל אתה מוציא בסופו של דבר 1,400 ש"ח. הכספים הנוספים הללו יתווספו לשאר התקציב שלך – במקרה זה, תקציב המכולת שלך יגדל ב-80 שקל לשבוע. כיצד אוכל לעקוב אחר הכסף שלי?

אתה יכול לעקוב אחר הכסף שלך דרך אפליקציה או להכין דוח Excel מסודר הדורש ישבה עליו עם בת/בן הזוג פעם בשבוע . אתה יכול לצאת ולבזבז על מה שאתה רוצה ולא לדאוג לגבי העתיד. אם זה נשמע לך, אז אני מקווה שאתה נהנה להיות שבור!

תוכנית תקציב היא דרך מצוינת להישאר מאורגן ובדרך. זה גם יכול לעזור לך לחסוך כסף בטווח הארוך. יצירת תוכנית תקציב יכולה להרגיש מכריעה וקשה, אבל Excel יכול לעזור לך להישאר מאורגן ולעקוב אחר ההוצאות החודשיות שלך.

Excel מציע מגוון גדול של תכונות המאפשרות לך ליצור תוכנית תקציב בקלות. אתה יכול להשתמש בנוסחאות כדי לחשב כמה כסף נשאר לך לחודש, או לקראת מה ההכנסה החודשית שלך. אתה יכול אפילו להשתמש בתרשימים כדי לדמיין את הרגלי ההוצאות שלך לאורך זמן!

אתה יכול להשתמש ב-Excel כדי ליצור תוכנית תקציב עבור משק הבית שלך. ישנן תבניות רבות זמינות באינטרנט שבהן אתה יכול להשתמש כדי ליצור תקציב משלך. הנה תבנית שאולי תמצא שימושית:

הגיליון האלקטרוני מחולק לארבעה חלקים: הכנסות, הוצאות, תקציב וחסכון. כדי להתחיל, הזן את ההכנסה החודשית שלך בסעיף הכנסה ולאחר מכן הזן את כל ההוצאות החוזרות בסעיף הוצאות. סעיף התקציב יחשב כמה כסף נשאר לך בכל חודש על סמך מה שהזנת בסעיפים הכנסות והוצאות. אתה יכול גם להגדיר סכום חיסכון על ידי הזנתו בחלק החיסכון של הגיליון האלקטרוני. הגיליון האלקטרוני יחשב אוטומטית כמה כסף נשאר לך בכל חודש לאחר הפחתת ההוצאות החוזרות שלך מההכנסה החודשית והוספת סכום החיסכון שלך אם רלוונטי. ניהול תקציב ביתי באקסל יכול להיות דרך יעילה להישאר מאורגן עם מעקב אחר הוצאות חודשיות וניהול תקציבים אישיים בצורה יעילה יותר.

איך לחיות חיים חסכנים אך נוחים על ידי תרגול צרכנות פיננסית חכמה

הצעד הראשון הוא להבין כמה אתה צריך להוציא כדי לחיות חיים נוחים. אנחנו לא רוצים לשרוד על לחם ומים כל יום, אבל אנחנו גם לא רוצים להוציא יותר ממה שאנחנו צריכים. המשמעות היא שתתחיל בחישוב ההוצאות החודשיות שלך ואז תחשוב מה נחוץ לרמת הנוחות שלך.

השלב הבא הוא להבין היכן אתה מוציא את הכסף שלך. אתה צריך לעשות רשימה של כל הדברים שאתה קונה על בסיס קבוע ולאחר מכן לסווג אותם לצרכים ותוספות. אם זה תוספת, וודא שזה משהו שאתה באמת נהנה ממנו, אחרת זה לא יהיה שווה את העלות בטווח הארוך. קטגוריות צרכים: מזון, דיור, שירותים, תחבורה. תוספות: בידור, מתנות ופעילויות

לחיות חיים חסכנים אך נוחים זו משימה לא פשוטה. תמיד יש פיתויים לבזבז, במיוחד כשאנחנו חיים בחברה ששמה כל כך דגש על הדברים הכי טובים והכי יקרים. עם זאת, אם אתה מוכן להתאמץ, אתה יכול לחיות חיים טובים מבלי לבזבז יותר מדי כסף.

כמה טיפים לחיים חסכוניים כוללים:

– הימנע מקניות דחף

– קנה פריטים משומשים; למכור אותם מאוחר יותר במחירים גבוהים יותר

– תכנן ארוחות שבועיות ורשימת מכולת לפני היציאה לחנות

– השתמש בקופונים בעת קניות באינטרנט

בעולם של היום, קשה לחיות חיים חסכניים ועדיין לחיות בנוחות. יוקר המחיה עלה וכך גם מחירי הסחורות. אבל יש דרכים להישאר חסכוני מבלי לוותר על נוחות.

הצעד הראשון הוא להגדיר תקציב ולעמוד בו. זה אומר שאתה צריך להוציא רק מה שאתה יכול להרשות לעצמך על פריט. זה גם אומר שאתה לא צריך לקנות שום דבר אלא אם אתה מתכנן להשתמש בו בעתיד הקרוב או אם זה הכרחי.

דרך נוספת לתרגל צרכנות פיננסית חכמה היא קניית פריטים משומשים במקום חדשים. זה יחסוך לך כסף כי ההבדל במחיר בין פריטים משומשים וחדשים יכול להיות משמעותי. קניית פריטים משומשים גם עוזרת להפחית את הבזבוז מכיוון שפחות משאבים מושקעים בייצורם מאשר במוצרים חדשים שצריכים חומרי גלם, אנרגיה, תחבורה וכו', כמה דוגמאות לפריטים משומשים הם: בגדים, מכוניות, רהיטים, מכשירי חשמל.

כמה דברים חשובים מהדיון על צרכנות פיננסית חכמה

בחלק זה, נדבר על כמה מהדברים החשובים ביותר שכדאי לדעת על צרכנות פיננסית חכמה. אנו גם נשתף כמה פריצות לחיסכון בכסף שתוכל להשתמש בהן כדי לחסוך יותר כסף ולהימנע מהוצאות מיותרות.

1) ערכו תקציב והקפידו על כך: חשוב שיהיה לכם מושג ברור כמה כסף נכנס לכם בכל חודש וכמה אתם מוציאים בכל חודש. כדאי ליצור תקציב כדי שתדע לאן הכסף שלך הולך ומה הגבולות שלך.

2) שלם את יתרות כרטיס האשראי שלך: כאשר אתה משלם את יתרת כרטיס האשראי שלך מדי חודש, זה יעזור לחסוך בהוצאות הריבית. חיובי ריבית יכולים לעלות לאדם ממוצע מעל 200 שקל לשנה בריבית בלבד רק על כרטיס אשראי אחד!

3) השתמש במזומן לרכישות קטנות: שימוש במזומן לרכישות קטנות יכול לעזור בבלימת קנייה דחופה, מה שיכול להוביל לחסכון רב יותר לאורך זמן.

4) הימנעו משימוש בקופונים: קופונים מעולים לחסכון

5) מצא הטבות של חברות כרטיסי האשראי, זה יכול לחסוך הרבה כסף.

6) צמצמו יציאות ואכילה אוכל בחוץ, זה יכול לחסוך הרבה כסף במהלך החודש.

הדיון הדגיש כמה טיפים חשובים לצרכנות פיננסית חכמה.

1) שימו לב תמיד להרגלי ההוצאות שלכם. הוצא פחות ממה שאתה מרוויח וחסוך מעט כסף מדי חודש.

2) שימו לב לדברים שאתם קונים וודאו שהם שווים את תג המחיר. אם לא, אל תקנו אותו.

3) היו מודעים על מה אתם מוציאים את כספכם וכמה עולה לתחזק את הדבר הזה לאורך זמן.

4) השתמש במחשבון כדי לחשב את העלות הכוללת של משהו לפני קנייה או התחייבות לתוכנית רכישה.

חשוב להיות חכמים בניהול הפיננסי שלנו ולא רק לבזבז כסף על דחף. ראשית עלינו לחשוב על היעדים העתידיים שלנו ומה עלינו לעשות כדי להשיג אותם.

הדיון התמקד בעיקר בטיפים הבאים:

– השתמש במזומן במקום בכרטיסי אשראי

– הכינו קפה משלכם בבית

– השתמש בהנחות בחוכמה

– היו מודעים למחירים שאתם משלמים עבור דברים

העתיד של צריכה פיננסית חכמה בעידן האוטומציה וה-AI

בעידן האוטומציה וה-AI, חשוב לחשוב מחדש על עתיד הצריכה. דוח Future of Work הוא מחקר של McKinsey Global Institute שבודק את ההשפעה של אוטומציה ובינה מלאכותית על כוח העבודה. הוא צופה שעד 2030, יהיה מחסור עולמי בכוח אדם של 133 מיליון מקומות עבודה.

על מנת לשמור על צמיחה כלכלית בעידן החדש הזה, חברות צריכות לשנות את האופן שבו הן חושבות על העבודה וכיצד הן מנהלות את העובדים שלהן. הם צריכים להתרחק ממודלים תעסוקתיים מסורתיים ובמקום זאת להתמקד במתן הזדמנויות לאנשים שרוצים סידורי עבודה גמישים או שרוצים לעבוד מרחוק.

עתיד הצריכה אינו שאלה פשוטה לתשובה. עתיד הצריכה יעוצב על ידי חידושים טכנולוגיים, סחר בינלאומי והכלכלה העולמית.

בעידן האוטומציה וה-AI, אנשים נוטים לעבוד פחות ולהשקיע יותר זמן בפעילויות פנאי. זה יוביל לירידה בביקוש לסחורות ושירותים. ההשלכות הכלכליות עשויות להיות משמעותיות גם כן.

עתיד הצריכה הוא דו"ח שבוחן את המגמות העולמיות בצריכה, וכיצד הן צפויות להשתנות בעתיד. הדו"ח פורסם על ידי McKinsey & Company ו-BCG.

דוח זה מספק גם תובנות כיצד אוטומציה, AI וטכנולוגיות אחרות ישפיעו על התנהגות הצרכנים בעתיד. זה גם בוחן מה זה אומר עבור חברות כשהן מבקשות ליצור ערך ללקוחות באמצעות חדשנות במוצר.

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top