למה נכון להתחיל לחסוך לפנסיה בגיל צעיר

חשוב להתחיל לחסוך לפנסיה בהקדם האפשרי. ככל שתתחיל מוקדם יותר, כך יהיה לך יותר כסף בקרן הפנסיה שלך.

ככל שתתחיל לחסוך מוקדם יותר, יש יותר זמן לכסף שלך לצמוח ולהרוויח ריבית. ככל שתתחיל מוקדם יותר, כך ייקח פחות זמן לכסף שלך להפוך למשמעותי.

ככל שתקדימו לחסוך, הסיכוי להיות מושפע מאינפלציה ומשפילות בשוק קטן יותר.

אדם ממוצע יזדקק להרבה יותר ממה שנחסך עד לפרישה נכון להיום. מספר זה רק הולך לעלות ככל שיוקר המחיה יעלה ותוחלת החיים של אנשים תגדל.

הזמן הטוב ביותר להתחיל לחסוך לפנסיה הוא בשנות ה-20 לחייך כאשר יש לך זמן רב לפני הפרישה. הרבה יותר קל לחסוך כסף כשאתה צעיר יותר, כי יש לך פחות הוצאות ויותר זמן להגדיל את חשבון החיסכון שלך.

מומלץ להתחיל לחסוך לפנסיה מוקדם ככל האפשר. ככל שתתחיל מוקדם יותר, יש יותר זמן לכסף שלך לצמוח ותצטרך לחסוך פחות מדי שנה. אבל איך זה עובד?

– כוחה של ההרכבה היא גורם שצריך לקחת בחשבון כשמחליטים כמה כדאי לחסוך לפנסיה. המשמעות היא שאם תשקיעו היום סכום כסף מסוים ואז תשקיעו שוב את אותו הסכום בעוד 12 חודשים, ההשקעה הכוללת שלכם תהיה גדולה יותר מאשר אם הייתם משקיעים רק פעם אחת במועד מאוחר יותר.

– כדי להמחיש את הנקודה הזו, דמיינו שמשקיע משקיע 10,000 דולר בכל שנה עד שהוא פורש בגיל 65. אם הם לא ייקחו ריבית על ההשקעה שלהם, הם יצברו מיליון דולר עד גיל 65. עם זאת, אם יש להם ריבית שנתית של 6%, הם יצברו 2 מיליון דולר עד גיל 65 (שזה כפול).

– חשוב לציין שהשקעה במניות יכולה להיות מסוכנת.

למה אין הענות ונכונות לנהל קרן פנסיה בשנים המקודמות שלנו?

אנחנו צריכים להתחיל לחסוך לפנסיה בגיל צעיר. לא כדאי לחכות עד שנהיה זקנים כדי להתחיל לחסוך כי עד אז יהיה מאוחר מדי.

אף פעם לא מוקדם מדי או מאוחר מדי להתחיל לחסוך לפנסיה, אבל ככל שתתחיל מוקדם יותר, כך יהיה לך טוב יותר.

הרעיון של פרישה הוא משהו שאנחנו לא ממש מעוניינים בו מכיוון שאנחנו צעירים. אבל, העובדה היא שפרישה היא משהו שיקרה לנו בין אם נרצה ובין אם לא. לכן, עדיף להתחיל לחסוך לפנסיה בגיל צעיר, כך שבבוא הזמן, יש לך מספיק כסף לחסוך כדי לפרוש.

פרישה יכולה להיות תקופה קשה מאוד עבור אנשים רבים שכן הם מאבדים את תחושת המטרה והמשמעות שלהם בחיים. הם גם מאבדים את מקור ההכנסה העיקרי שלהם, מה שעלול להוביל לחוסר ביטחון כלכלי. זה גורם לאנשים להתחיל לחסוך לפנסיה בגיל צעיר כדי שלא יהיו להם בעיות כאלה כשהם מבוגרים.

אנחנו צעירים ואנחנו יודעים שהפרישה רחוקה. אבל, אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לחסוך לפנסיה שלנו. לא מדובר רק בכסף שעלינו לחסוך אלא גם בזמן שעלינו להשקיע בתהליך הזה.

נשמח יותר אם נוכל לפרוש בגיל 60 או 65. אבל, המציאות שונה לגמרי ממה שאנחנו רוצים שתהיה. אנחנו חיים יותר ויותר וכך גם ההורים שלנו. ראינו אנשים רבים שפורשים בגיל 75 או 80 בימים אלה. הדבר הטוב בכך הוא שהם יכולים ליהנות מהחיים שלהם ללא כל דאגות כלכליות במשך שנים רבות לאחר הפרישה.

הרעיון של פנסיה לא מושך אותנו כמו פעם כשרק התחלנו את החיים כי עכשיו, יש לך הרבה יותר אפשרויות כמו השקעה בקרנות נאמנות או מניות שמעניקות לך תשואה הרבה יותר טובה על הכסף שלך ממה. תוכניות פנסיה עושות בימים אלה.

אז מהי קרן פנסיה ?

קרן הפנסיה של ישראל היא הגדולה מסוגה בעולם. יש לה כ-180 מיליארד דולר בנכסים ויותר מ-650,000 חברים.

הקרן היא הספקית העיקרית של הכנסה מפנסיה לישראלים ועושה זאת מאז 1951.

קרן הפנסיה של מדינת ישראל היא קרן פנסיה המעניקה פנסיה לאזרחי ישראל.

קרן הפנסיה של מדינת ישראל מעניקה פנסיה לאזרחי ישראל משנת 1957. היא הוקמה על ידי הכנסת בשנת 1951 וכיום היא מנוהלת על ידי משרד האוצר והביטוח הלאומי הישראלי.

לקרן נכסים בשווי של כ-160 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת מקרנות הפנסיה הגדולות בעולם.

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top