למה לדעתכם אנשים מפחדים להבין בכסף?

אנחנו חוששים להבין כסף בגלל המורכבות והסיכון הכרוך בכך.

התעשייה הפיננסית היא תעשייה של 2.7 טריליון דולר. לא קל לפענח את כל המורכבות שלו, אבל הכרחי לנו להבין את זה ולהיות מסוגלים לקבל החלטות מושכלות לגבי הכספים שלנו.

עם זאת, אנשים רבים עדיין חוששים להבין כסף כי הם חוששים מהסיכון הכרוך בכך.

ישנם סיכונים רבים בענף זה שיכולים להשפיע על הכספים שלך כגון סיכון שוק, סיכון אשראי, סיכון נזילות וכו'.

זו הסיבה שאנשים לעתים קרובות מבקשים מהיועץ הפיננסי או רואה החשבון שלהם עזרה עם הכספים שלהם במקום לנסות לעשות זאת בעצמם.

אנשים מפחדים להבין כסף כי הם חושבים שזה מסובך מדי או משעמם מדי. הם גם חושבים שאין להם מספיק זמן ללמוד על זה. אבל זה לא נכון.

ישנן דרכים רבות לעמוד בקצב הפיננסי שלך, כמו קריאת ספר, האזנה לפודקאסטים או צפייה בסרטוני YouTube בנושא פיננסים. אתה יכול גם להפוך את הכספים שלך לאוטומטיים עם אפליקציות ותוכנות כמו Mint.com ו- Personal Capital.

האנשים שחוששים להבין כסף הם אלה שהותנו על ידי החברה לפחד ממנו.

אנחנו חיים בחברה שבה הכסף נתפס כסמל להצלחה, אבל לא מלמדים אותנו איך להשתמש בו. זה מוביל לכך שאנשים לא מסוגלים להבין את היסודות של פיננסים וכיצד זה עובד.

למה לא מלמדים איך להתנהל עם כסף בבית הספר ?

לא מלמדים אנשים איך להתמודד עם כסף בבית הספר. לא מלמדים אותם על חשיבות החיסכון וההשקעה לפנסיה, למשל. הסיבה לכך היא שלבתי הספר יש זמן ומשאבים מוגבלים ללמד הכל.

זו הסיבה שיש אנשים שמעולם לא היה להם חשבון בנק או כרטיס אשראי לפני שמלאו להם 18. הם לא יודעים איך לנהל את הכסף שלהם.

הבעיה היא שכאשר אנשים לא לומדים על כסף, הם לרוב עושים איתו טעויות בשלב מאוחר יותר בחיים כשהם הכי זקוקים לו. לדוגמה, הם עשויים להוציא את כל הכנסתם על הוצאות מחיה מבלי לחשוב על חיסכון לפנסיה או למקרי חירום.

האוריינות הפיננסית של הנוער של היום מדאיגה. לא מלמדים אותם איך להתמודד עם כסף בבית הספר והם מקבלים את המידע שלהם מהאינטרנט.

זו בעיה רצינית שכן הוכח שאוריינות פיננסית יכולה לעזור לאנשים לקבל החלטות טובות יותר לגבי הכספים שלהם ולהוביל לתוצאות טובות יותר. אוריינות פיננסית יכולה גם לעזור לאנשים להימנע מהמלכודות הרבות הכרוכות בחוסר קרוא וכתוב כלכלית.

ישנן שתי סיבות עיקריות לכך שבתי ספר לא מלמדים תלמידים על כסף: מימון וזמן. בתי ספר צריכים להשקיע זמן בנושאים שנחשבים חשובים יותר, כמו מתמטיקה או מדעים, כך שאין להם מספיק זמן לשיעורי אוריינות פיננסית.

רוב הזמן, כשאנחנו בבית הספר, מלמדים אותנו על חשיבות הכסף ואיך לנהל אותו. אבל אין מי שמלמד אותנו איך להתמודד עם כסף.

סיבה אחת יכולה להיות שאין צורך שנדע איך להתמודד עם כסף עד שנצא לעולם ונתחיל להרוויח אותו. עם זאת, זה לא נכון. אנחנו צריכים לדעת כמה ההורים שלנו מרוויחים, אילו חשבונות הם משלמים ועל מה הם מוציאים את כספם. זה יעזור לנו להבין למה אנשים עובדים קשה בשביל הכסף שלהם ומדוע הם לא רוצים שתוציא אותו על דברים שאתה לא צריך.

מחקרים על התנהלות נכונה עם כסף ואיך להשקיע אותו

מחקרים על טיפול נכון בכסף וכיצד להשקיע אותו חשובים. הם עוזרים לנו להבין את היסודות של ניהול פיננסי, כמו גם כיצד להפיק את המרב מהכסף שלנו.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי UBS גילה שלפחות ממחצית (43%) מהאנשים שנשאלו יש תוכנית חיסכון. זה מדאיג, בהתחשב בכך שיותר מ-50% מתכננים לפרוש לפני שימלאו להם 60 שנה.

עוד עולה מהסקר כי רק ל-25% יש תוכנית פרישה ולרק ל-20% יש תקציב להוצאות החודשיות.

אבל עדיין לא מאוחר מדי! אתה יכול להתחיל בהקמת קרן חירום, שתהיה בשווי של לפחות 6 חודשים מהמשכורת שלך או מספיק כדי לכסות הוצאות מחיה בשווי מספר חודשים אם היית מובטל או לא מסוגל לעבוד לתקופה ממושכת.

השקעת כסף היא משימה קשה עבור אנשים רבים. יש הרבה אנשים שיש להם יותר כסף ממה שהם יודעים מה לעשות איתו ואז יש כאלה שמתקשים להסתדר. אין גישה מתאימה לכולם להשקעה, אבל יש כמה קווים מנחים כלליים שיכולים לעזור לך להתחיל.

הדבר הראשון שאתה צריך להחליט הוא אם אתה רוצה שההשקעות שלך יהיו בטוחות יותר או מסוכנות יותר. אתה צריך גם לקחת בחשבון את כמות הסיכון שאתה מוכן לקחת על עצמך ואת אופק הזמן של ההשקעה שלך. שני סוגי ההשקעות העיקריים שרוב האנשים ישתמשו בהם הם מניות ואג"ח, אבל יש גם נדל"ן, זהב, סחורות כמו נפט או תירס ועוד הרבה אפשרויות זמינות.

כסף הוא אחד הדברים הכי חשובים בחיינו. זה יכול להיות מקור לאושר וגורם ללחץ. אנחנו צריכים לדעת איך לטפל בזה נכון ולהשקיע את זה בחוכמה, כדי שנוכל להיות מאושרים ובטוחים לשארית חיינו.

בחלק זה נלמד על כמה מחקרים על טיפול נכון בכסף וכיצד להשקיע אותו.

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top