השקעות וזהב – השקעה זהב הסבר מלא

הרעיון של תקן זהב הוא מערכת מוניטרית שבה ערך המטבע מגובה וניתן להמרה לזהב. השימוש בתקן זה מתוארך לתרבויות קדומות כמו יוון, רומא ומצרים.

בעידן המודרני, תקן הזהב שימש כמערכת כלכלית גלובלית במדינות רבות עד 1971 כאשר הנשיא ניקסון השעה את ההמרה של דולר אמריקאי לזהב.

שוק הזהב הוא שוק עולמי, עם סכום מוערך של 7 טריליון דולר בעולם.

מחיר הזהב נקבע על פי האיזון בין ביקוש להיצע. הביקוש לזהב מגיע ממשקיעים כמו גם תכשיטים ומשתמשים תעשייתיים. הביקוש גדל בשנים האחרונות בשל רמות גבוהות של אי ודאות בכלכלה העולמית וסיכונים גיאופוליטיים. בצד ההיצע, נותרו מעט יצרני זהב, כאשר סין היא היצרנית הדומיננטית.

השקעה בזהב היא רעיון טוב לאנשים שרוצים לגוון את תיק ההשקעות שלהם. זהב נחשב להשקעה בטוחה במשך מאות שנים ועדיין נחשב לאחת ההשקעות הטובות ביותר כיום.

מחירי הזהב אינם מושפעים מהמצב הכלכלי, ולכן הוא לא יפחת כמו מטבע פיאט. זהב מוכר גם כמטבע בינלאומי וניתן להשתמש בו לביצוע תשלומים ללא כל שערי המרה.

ההשקעה בזהב היא השקעה לטווח ארוך. נמצא שאנשים תמיד השקיעו בזהב מכיוון שהוא נחשב למקלט בטוח.

משקיעים בדרך כלל משקיעים בזהב כאשר הם מודאגים ממצב הכלכלה, ערך המטבע שלהם או אירועים גיאופוליטיים. הזהב נתפס כדרך להגן מפני אינפלציה וירידה כלכלית.

ההיסטוריה של תחילת המסחר בזהב

ההיסטוריה של תחילת המסחר בזהב הייתה נושא קשה ללימוד. הסיבה לכך היא שיש מעט רשומות כתובות מהתקופה הזו. האזכור הראשון למסחר בזהב היה במסופוטמיה העתיקה, שם הוא שימש כצורה של מטבע. זהב נמצא גם במצרים ובחלקים אחרים של אפריקה, אך רק בסוף תקופת הברונזה הוא הפך חשוב יותר כמטבע.

ניתן לאתר את ההיסטוריה של מסחר בזהב לתרבויות העתיקות. הרישומים המוקדמים ביותר של סחר בזהב מתוארכים למצרים הקדמונים, שהשתמשו בזהב כסמל של עושר וכוח. זהב שימש גם כצורה של מטבע בתרבויות מוקדמות רבות, כמו יוון העתיקה.

במאה ה-21, הזהב נתפס בעיני רבים כהשקעה במקלט בטוח ולעיתים קרובות נסחר בערכו ביחס למטבעות אחרים.

ההיסטוריה של מסחר בזהב מתחילה ברעיון שזהב הוא סחורה ולא רק חפץ בעל ערך. זהב שימש כמטבע במשך מאות שנים, והוא משמש עד היום במדינות רבות כמאגר של עושר.

מעמדו של הזהב כמאגר עושר איפשר ליצור כסף נייר מגובה בזהב. מערכת זו נקראה תקן הזהב, והיא נמשכה עד 1971 כאשר הנשיא ניקסון החליט להפסיק את ההמרה של דולר אמריקאי לזהב.

מאז, ישנם סוגים רבים ושונים של מטבעות במחזור בכל רחבי העולם, אך זהב הוא עדיין אחת הסחורות הפופולריות ביותר הנסחרות בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם.

אונקיית זהב

השקעה בזהב הייתה דרך יעילה לאחסן עושר במשך זמן רב. זהב הוא נכס מוחשי שגם קל לסחור בו.

ישנן סיבות רבות מדוע השקעה בזהב הגיונית. זהב הוא נדיר יחסית, מה שאומר שהוא מחזיק את ערכו טוב יותר מהשקעות אחרות כמו מניות ואג"ח. זה גם עמיד, כך שהוא לא מתכלה לאורך זמן כמו שעושה כסף נייר.

זהב שימש כמטבע לאורך ההיסטוריה ואף היה הסטנדרט למטבע לפני המצאת כסף הנייר.

זהב היה בחירה להשקעה במשך עשרות שנים. זהו נכס מוחשי שלעולם לא יאבד מערכו.

משקיעים המחפשים לגוון את תיק ההשקעות שלהם או רוצים הגנה מפני אינפלציה משקיעים לעתים קרובות בזהב.

זהב היה אפשרות השקעה פופולרית במשך מאות שנים. השווי שלו נקבע לפי כמה ממנו זמין בעולם, וכמה ביקוש יש לו.

זהב תמיד היה אפשרות השקעה אטרקטיבית בשל המחסור בו, מה שמבטיח שערכו לא יפחת לאורך זמן.

איך ניתן לרכוש זהב

קניית זהב יכולה להיות השקעה נכונה. מחירי הזהב אינם קשורים לכלכלה ולרוב יציבים יותר מהשקעות אחרות.

ישנן מספר דרכים לקנות זהב. אתה יכול לקנות מטבעות זהב או מטילי זהב, או שאתה יכול לקנות מניות בחברת כריית זהב. אתה יכול גם להשקיע בתעודות זהב, המגובות ברזרבות פיזיות של המתכת.

זהב הוא מצרך יקר ערך והוא יכול לשמש כצורה של מטבע. יש לו גם שימושים רבים אחרים כגון תכשיטים, אלקטרוניקה, רפואת שיניים וכן הלאה.

אדם יכול לקנות זהב בדרכים הבאות:

– קנייה מחנות: האדם יכול לבקר בחנות שמוכרת זהב ולרכוש את כמות הזהב הרצויה.

– קנייה מקמעונאי מקוון: האדם יכול לרכוש מקמעונאי מקוון שמוכר מטבעות זהב. האדם יצטרך לקבל מידע נוסף על סוג המטבע שהוא רוצה לקנות.

– קנייה מבורסה: האדם יכול לקנות תעודות פיזיות או ניירות המייצגות בעלות על זהב בבורסה.

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top