הר הביטוח והמסלקה הפנסיונית של משרד האוצר

בוודאי שמעתם לא מעט שני ביטויים הקשורים לביטוח ולפנסיה: אחד הוא ‘הר הביטוח והשני הוא ‘המסלקה הפנסיונית’.

על מה מדובר ומדוע שומעים על זה כל כך הרבה?

ובכן, מדובר בשתי מערכות טכנולוגיות מתקדמות שהופעלו בשנים האחרונות ע”י משרד האוצר לטובת ציבור המבוטחים והחוסכים בישראל.

מערכת ‘הר הביטוח’ מאפשרת לכל אזרח במדינה לברר אילו פוליסות ביטוח יש לו, באילו חברות ביטוח, מהם הכיסויים וכמה זה עולה לו. המערכת מספקת מידע על ביטוחי בריאות, ביטוח חיים, תאונות אישיות, ביטוח רכב וביטוח דירה.

מערכת ‘המסלקה הפנסיונית’ עושה את אותו דבר, אבל בנוגע לתוכניות פנסיוניות– קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות וביטוחי מנהלים. המסלקה הפנסיונית מופעלת בזיכיון ע”י חברה פרטית.

מסלקה פנסיונית מה זה בעצם?

צמד המילים הזה מוכר לכם בוודאי ולא במקרה. המסלקה הפנסיונית היא תשתית מידע מתקדמת שבה ניתן להתעדכן בכל הנוגע לפנסיה וקופות הגמל ולבצע פעולות בכל המוצרים הקיימים לנו.

מדובר במערכת טכנולוגית השייכת למשרד האוצר ובה החוסכים וסוכני הביטוח או היועצים שלהם (בכפוף להרשאה מהלקוח) יכולים לבצע פעולות שונות, לשאוב מידע בנוגע לחסכונות הפנסיוניים הקיימים ולהתנהל בפשטות ונוחות. המסלקה מסוגלת לחסוך ולמטב עלויות ולהפוך את תחום הפנסיה וקופות הגמל לנוח ונגיש יותר.

מהו הר הביטוח?

הר הביטוח הוא מנוע חיפוש ואיתור של פוליסות ביטוח (בדיקת כפל ביטוחים) שנוצר על ידי רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון.

הר הביטוח מאפשר לנו לאתר את כל מוצרי ופוליסות הביטוח הרשומות על שמינו. לא משנה באיזה חברת ביטוח הופקה הפוליסה, ולא משנה לפני כמה זמן הופקה.

בהר הביטוח נוכל לראות את הכל, הן ביטוחים ישנים על שמנו והן ביטוחים חדשים. בכך יוזמת הר הביטוח מאפשרת להציג את כל הביטוחים על שמי, אחד ליד השני, מה שמאפשר לדעת האם יש לנו ביטוחים כפולים.

אתר הר הביטוח הממשלתי הושק באפריל בשנת 2017 ומאז מהווה מקור מידע מהימן לציבור על בדיקת הביטוחים הרשומים על שמינו, ומניעת כפל הביטוחים.

הקמת מיזם הר הביטוח של רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון (אגף שוק ההון במשרד האוצר לשעבר) אפשרה לראשונה לזהות כפל ביטוחי. כלומר- אנו מזהים בהר הביטוח שיש לנו שתי פוליסות, בעלות כיסוי ביטוחי זהה, בשתי חברות שונות- ובעצם אנו משלמים כספים מיותרים.

שתי המערכות מקושרות באופן ישיר לחברות הביטוח ולבתי ההשקעות, המשווקים את הפוליסות ותוכניות הפנסיוניות, והן מתעדכנות אחת לחודש בערך.

כל אזרח יכול להפעיל את המערכות בכוחות עצמו, באמצעות האינטרנט, אך רשאי לפנות לסוכן הביטוח שלו. רבים בוחרים בדרך זו, במטרה לקבל את המידע כשבצידו המלצות לביצוע, שרק סוכן מקצועי יכול לתת.

מוצר פנסיוני – מוצר פנסיוני כהגדרתו בסעיף 1 לחוק הייעוץ הפנסיוני ותכנית ביטוח הכלולה במוצר פנסיוני כהגדרתה לחוק הייעוץ הפנסיוני.

תכנית ביטוח – תכנית ביטוח מפני סיכון מוות (לרבות אם הוא נלווה לביטוח משכנתא) או מפני סיכון אובדן כושר עבודה.

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top