איך לתת לכסף שלך לעבוד בשבילך

כסף הוא כלי רב עוצמה שיש בידיים וניתן להשתמש בו כדי להקל על חייכם.

זה יכול לשמש לכל דבר, החל מרכישת בית ועד תשלום עבור שכר הלימוד במכללה.

הדרך הטובה ביותר לגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך היא להשקיע אותו בחוכמה בבורסה.

אתה יכול להשתמש בשלבים הבאים כמדריך בעת השקעה בבורסה:

1) דע מה אתה מחפש

2) דע כמה סיכון אתה מוכן לקחת

3) מצא השקעה שעונה על שני הקריטריונים

4) שים את הכסף שלך בה והמתן בסבלנות.

כדי לגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך, אתה צריך להיות בעל הבנה של היסודות של שוקי ההון.

שוק ההון הוא מונח רחב שיכול להתייחס לכל סוג של שוק בו מושקע כסף. זה כולל מניות, אג"ח, נדל"ן, קרנות השתלמות, קרן פנסיה, קופת גמל להשקעה ועוד.

המדור מדבר על איך לגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך. זה מתחיל ביסודות ההשקעה ואז עובר לנושאים מתקדמים יותר כמו ניהול סיכונים, הקצאת נכסים ושימוש בנגזרים.

השקעה היא נושא מסובך שדורש ידע רב בכל הנוגע לאסטרטגיות שונות, סיכונים והיבטים אחרים של השקעה. עם זאת, המדור יכול לספק לך מבוא לנושא זה כדי להתחיל במסע שלך לקראת הפיכתך למשקיע מומחה. . המדור מחולק לשלושה חלקים: חלק 1, חלק 2 וחלק 3. תוכלו למצוא מידע על מהי השקעה ועל סוגי ההשקעה השונים. החלק השני יספק לכם היכרות עם סוגי ההשקעות השונים הזמינים וכיצד הם פועלים. בחלק האחרון תמצאו מידע על ניהול סיכונים והקצאת נכסים וכן דיון על תכנון פרישה עם תיק השקעות.

ישנם מספר סיכונים שיכולים להשפיע על שוק ההון. למשל, הריבית יכולה לעלות או לרדת ולגרום לשינוי במחירי הנכסים. כדי למזער סיכונים אלו, על המשקיעים לגוון את השקעותיהם.

ישנם שלושה סיכוני שוק עיקריים שכל משקיע צריך להיות מודע אליהם. אלו הם סיכון שוק, סיכון השקעה וסיכון אשראי.

סיכון שוק הוא הפוטנציאל לירידת ערך של נכס עקב גורמים חיצוניים כגון שינויים בתנאים הכלכליים או שיעורי הריבית.

סיכון השקעה הוא האפשרות שהשקעה לא תספק את התשואה הצפויה או אפילו עלולה להפסיד כסף.

סיכון אשראי הוא האפשרות שלווה לא יפרע הלוואה או התחייבות אחרת למלווה כאשר היא מגיעה לפירעון.

ישנם שני סיכונים עיקריים שהמשקיעים צריכים להיות מודעים אליהם. אלו הם סיכון שוק וסיכון אשראי.

סיכון שוק הוא הסיכון שנכס יאבד מערכו בעתיד בגלל שינוי בתנאי השוק. סיכון אשראי הוא הסבירות שהלווה לא יחזיר את מה שהוא חייב בזמן או בכלל.

דרך טובה לנהל סיכונים אלו היא על ידי פיזור התיק שלך בנכסים שונים כגון מניות, אג"ח ונדל"ן. כך תוכלו לצמצם את החשיפה שלכם לכל נכס או מגזר אחד ותוכלו לנצל מחזורי שוק שונים עבור כל סוג נכס . אם אתם מעוניינים לחקור עוד בנושא הסיכון, הנה קישור למאמר הקודם שלי בנושא גיוון.. לגבי מניות, אין דבר כזה תיקון. כל דבר מעל 10% מתחת לשיא של כל הזמנים נחשב לתיקון ואחריו ריבאונד חזרה לרמות הקודמות. עבור חלופות, תיקונים מוגדרים כירידה של 20% או יותר ביום ויכולים להשתנות בין 1-3 ימים. ככל שייקח יותר זמן לשוק להתאושש, כך הירידה תהיה חמורה יותר.

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top