אדם שהוא שכיר וגם עצמאי יכול לפתוח 2 קרנות השתלמות, האם זה נכון?

אדם שהוא שכיר ועצמאי יכול לפתוח 2 קרנות השתלמות (מעמד שכיר ומעמד עצמאי) ולהנות מהטבות המס שלהן, כל קופה והיחס שלה.
באופן כללי, אדם יכול לפתוח רק שתי קרנות השתלמות. עם זאת, המגבלה על הסכום הפטור ממס היא על כל קופה בנפרד (תלוי בוותק ובמעמד הקופה) וניתן להפקיד לכל הקופות כספים ביחד. לדוגמה, אם פתחתם קרן אחת במעמד עצמאי אז ניתן להפקיד על התקרה המותרת באופה השנה וקרן נוספת במעמד שכיר המעסיק יכול להפקיד עד התקרה המותרת באותה השנה, נגיד והקופות נפתחו באותו היום אז אפשר למשוך את כל הכספים שנצברו בקרן ללא מס מכל אחת משתי הקרנות הללו.
אדם שהוא גם שכיר וגם עצמאי יכול לפתוח 2 קרנות השתלמות, אך הוא יכול לפתוח גם יותר מ-2 קופות. המגבלה היא על הסכום הפטור ממס היא על הקופות ביחד.
על מנת לזכות בהטבות אלו, אדם חייב להיות גם שכיר וגם עצמאי (תעודת עוסק מורשה / תעודת עוסק פטור). אם אדם נכנס לקטגוריה של שכיר ועצמאי, אזי הוא יכול לפתוח שתי קרנות השתלמות או יותר על מנת לקבל הטבות מס ממס הכנסה.
מהי קרן השתלמות?
קרן השתלמות היא חיסכון המאפשר לצבור כספים לטווח בינוני לכל מטרה. ניתן לפדות את הקרן כסכום חד פעמי כבר לאחר 6 שנות וותק.
הכסף בקרן מושקע בדרך כלל בתמהיל של מניות ואיגרות חוב (מסלול כללי) איך ניתן לבחור כל מסלול אחר, מה שאומר שהוא לא רק יגדל עם הזמן (הפקדות חודשיות) אלא גם ייצור תשואה נוספת.
קרן השתלמות במעמד שכיר
המעסיק משלם לקרן בשם עובדיו, הקרן עצמה היא סוג של “הטבה” ואינה חובה להפקדה על ידי המעסיק (כמו קרן פנסיה)
חלק העובד הוא עד 2.5% מהשכר ברוטו כאשר המעסיק מפריש לקרן במקביל עד 7.5%.(היחס בהפרשות מהווה 1/3 לפחות מהפרשת המעסיק לקרן, עד לסך של 10% מהשכר הקובע). היתרה שתצבור בקרן תהיה נזילה עבורך למשיכה בתום שש שנים ללא תלות במשך זמן עבודתך וגם אם המעסיק ממשיך ומפריש לך כספים.
קרן השתלמות במעמד עצמאי
עמית המוגדר כעצמאי רשאי להפקיד כל סכום לקרן ההשתלמות שלו (אין תקרת הפקדה אבל ישנה תקרה שהיא הסכום המוכר לפטור ממס רווח הון), ובכל אמצעי (הזמנה ישירה, העברה בנקאית, המחאה).

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד
נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.
אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.
הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.
*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top